Daar gaan we weer. Na meer dan een jaar internetstilte ga ik mij op algemeen verzoek nog eens wijden aan een nieuwe blog. In het verleden heb ik nog al blogs geschreven. Blogs over het leven, de wereld en andere diepe beslommeringen. Blogs over mijn Guatemalteekse vrijwilligerservaring. Blogs die raakten aan de diepere zin van het zijn.

Niets daarvan hier. Deze blog zal gaan over mijn toekomstige vakantie. Geen stichtend project, geen dwingende redenen tot schrijven. Gewoon vakantie. In Australië.

Als je dit leest, beweeg ik mij normaal gezien samen met een pak andere sympathieke vakantiegangers op een paar kilometer hoogte horizontaal voort richting de andere kant van de wereld. Ik trek daar heen met mijn goede vriend Maarten, die daar wel degelijk iets te zoeken heeft. Zijn zus woont en werkt dit jaar in Australië als chirurge. Hij gaat dus eigenlijk op familiebezoek. Door hem te volgen verzeker ik mij van goed gezelschap en een gratis chauffeur.

Onze route

Of ik veel kans krijg tot schrijven, zal zich ter plekke moeten uitwijzen. Of er in Australië überhaupt iets te schrijven valt, ook. Op het kaartje ziet het er alvast uit als een hele grote zandbak. Ik ben benieuwd.